Főmenü

Fenntartja a NIOK.
 

Az ötlet

A Fortély-sátorban sokkal több rejlik, mint puszta szórakozás. A feladatok megoldása során a fiatalok éles helyzetben használják az iskolában tanult olvasást, szövegértést, logikát, matematikát, ám itt még nem ér véget a lista, hiszen fejlődik a problémamegoldó, kreatív gondolkodási és együttműködési készségük is. A ketyegő óra teszi az élményt igazi adrenalinbombává, míg a feladatok sikeres megoldása, a kiszabadulás élménye hatalmas öröm- és önbizalomforrást biztosít.

A projekt az iskolai készségek támasza és kreatív problémamegoldásra tanít, miközben a játék maga egyáltalán nem emlékeztet a tantermi feladatokra, így nem hív elő a diákokból elzárkózást, félelmet vagy feszültséget.

Most akkor sátor vagy szoba?

Mivel a megcélzott fiatalok gyakran kisebb, elszigetelt településeken élnek, ezért alapvető, hogy a játékeszközök könnyen szállíthatóak legyenek. A Fortély-sátor megálmodói a szabaduló játékot eredetileg egy nagy rendezvénysátorban képzelték el, mely lehetővé teszi, hogy bárhova el tudják vinni a játékot. Ám egyelőre a tesztjátékok során szobákban rendezzük be a helyszínt a hidegre és praktikumra való tekintettel.

Hol tartunk most?

Elsőként felnőtt csoportok próbálhatták ki a játékot. Én magam is az egyik csapat tagja voltam, és be kell vallanom, hogy egyáltalán nem volt olyan könnyű a feladat, mint hittem, úgyhogy ne gondolja senki, hogy ez egy kihívások nélküli egyszerű játék. Ha valaki kijut, annak van mire büszkének lennie.

Kisebb simítások, fejlesztések beiktatása után elvittük a játékot a Wekerle-telep közösségi házába. Itt 10-12 évesek voltak a tesztalanyok. Mindegyiküknek ismerős volt a szabaduló szoba műfaja, páran próbálták is, tehát volt némi fogalmuk róla, hogy mire számítsanak.

A rákövetkező hétvégén a Burattino Általános és Szakképző Iskolához tartozó lakásotthonba mentünk. Itt 14-17 évesek játszottak, akik számára ismeretlen volt a műfaj.

Minden gyerek nagyon élvezte a játékot, mindenki nagyon mosolygósan jött ki a szobából, ugyanis az összes csapatnak sikerült kiszabadulnia 35-50 perc alatt, ami remek teljesítmény. Persze olykor el kellett a segítség, de a játékvezetők folyamatosan látják őket egy webkamera segítségével, valamint egy walkie-talkie-n keresztül tudnak segítséget nyújtani, ha a fiatalok nagyon elakadnak.

Végül Bagra látogatott el a Fortély-sátor, ahol a két csapatnak ugyan nem sikerült időben kijutniuk, de azt tapasztaltuk, hogy a játék során a fiatalok együttműködtek, szórakoztak, de közben folyamatosan gondolkodtak. Mindenki büszkén jött ki a szobából, mert az összes gyereknek voltak egyéni sikerei, olyan dolgok, amelyekre ő jött rá, ő találta meg, neki jutott eszébe, ő valósította meg, így ebből a szempontból a játék eddig nagyon sikeresen szerepelt.

Minden helyszínen való tesztelés segített az ötletgazdáknak, hogy továbbgondolják a projektet és fejlesszenek a mechanizmuson, a kerettörténeten, vagy az élmény utáni feldolgozás folyamatán.

Hogyan tovább?

A Szegedi Segítők csapata a tesztjátékok lezárása után igyekszik minél hamarabb elindítani a projektet, hogy a Fortély-sátrat minél több fiatalhoz eljuttathassák.Addig viszont van lehetőségeket találkozni velük és akár ki is próbálni a Fortély-sátor rövidített verzióját Február 6.-án a Youth2Youth társadalmi innovációs verseny döntőjén, a Változás Logikája nevű rendezvényen. Ez egy egész napos esemény, ahol a Fortély mellett az idei versenyzők projektjeit is megismerhetitek, illetve izgalmas beszélgetésekkel és programokkal várunk mindenkit.

Itt találtok több információt az ingyenes eseményhez, ahova regisztráció szükséges:

https://www.facebook.com/events/723733214427882/

Ez a Fortély-sátor Facebook oldala, ahol hosszútávon követni tudjátok a projekt alakulását:

https://www.facebook.com/fortelysator/?fref=ts

Még egyszer nagyon köszönjük mindenkinek a támogatást és a segítséget!

(3 kép)


 

Az adjukossze.hu fejlesztője az ExpertWEB Informatikai Kft.