Főmenü

Fenntartja a NIOK.
 

 

Hogyan tölts fel kezdeményezést?

 

Hogyan tudsz civil szervezetet támogatni?

 

Hogyan működik az adjukossze.hu?



1. Kezdeményezést támogatnál?

2. Kezdeményezést indítanál?

 

1. A támogatás 5 lépése

Első lépés:

Keresgélj a kezdeményezések között, nézd meg a különböző kezdeményezések videóit, leírásait és válaszd ki azt, amelyiket a legjobban szeretnéd, hogy megvalósuljon.

Második lépés:

Válaszd ki milyen formában szeretnél hozzájárulni a kezdeményezés megvalósulásához.

Harmadik lépés:

Ha pénzadománnyal szeretnél hozzájárulni, akkor válaszd ki támogatásod összegét, add meg nevedet, e mail címedet és azt, hogy szeretnéd-e, hogy a neved megjelenjen a támogatók között.

Ezek után átirányítunk az OTP bank által üzemeltetett fizetési felületre, ahol meg tudod adni bankkártya számodat.

Negyedik lépés:

Mond el ismerőseidnek, barátaidnak, hogy miért támogattad a kezdeményezést.

Ötödik lépés:

Kövesd figyelemmel támogatott kezdeményezésed alakulását.

Ha bármi egyéb kérdésed felmerül, amire sem a GY.I.K –ban, sem a vásárlói tájékoztatóban sem kaptál választ, írj nekünk az adjukossze@niok.hu címre!

 

2. 10 lépés Ötletgazdáknak.

Első lépés:

Fogalmazd meg az ötletedet. Az ötleted öntsön projekt formát, vagyis legyen jól behatárolható eleje és vége.

Második lépés:

Világosan és a támogatók számára is könnyen érthetően fogalmazd meg a célodat. Célod legyen reális és megvalósítható.

Harmadik lépés:

Nézz meg a tiedhez hasonló, sikeres kezdeményezéseket, akár külföldi oldalakon is.

Negyedik lépés:

Határozd meg azt az összeget, amire célod eléréséhez szükséged van.

Ötödik lépés:

Készíts olyan képeket, videókat amelyek egyszerűen és frappánsan mutatják be az ötletedet. Ehhez segítséget találsz a Hogyan működik a crowdfunding avagy a közösségi finanszírozás? menüben vagy keress meg minket az adjukossze@niok.hucímen.

Hatodik lépés:

Regisztrálj a honlapon vagy használd az adhat.hu civil adatbázisában (korábban Nonprofit Önarcképben) regisztrált e-mail címedet és jelszavadat a belépéshez!

Hetedik lépés:

Olvasd el az ÁSZF-et, a honlapunkon elérhető leírásokat, tanácsokat, és ha szervezetedre épp megfelelőnek, elfogadhatónak tartod, töltsd fel a kezdeményezésed!

Az oldal adminisztrátora értesítőt kap a feltöltött projektről, elküldjük neked a szerződést, és ha úgy érezzük, hogy valamivel erősíthetnénk a kezdeményezésedet, akkor megkeresünk és közösen továbbgondoljuk az ötleted.

Nyolcadik lépés:

Kezdeményezésed oldala megjelenik a honlapon, ha visszaküldted a szerződést, és innentől már élesben kezdődik a kampányod. A kampány sikeres megtervezéséhez és lebonyolításához tanácsokat a Hogyan működik a crowdfunding avagy a közösségi finanszírozás? menüpontban találsz.

Kilencedik lépés:

Kezdeményezésedre 90 napig vagy célösszeg összegyűléséig érkeznek támogatások.

Tízedik lépés:

Sikeresen lezárult kampányod beszámolóját a megvalósulást követően töltsd fel a kezdeményezésed oldalára.

Ha bármi egyéb kérdésed felmerül, amire a GY.I.K –ban sem kaptál választ, írj nekünk az adjukossze@niok.hu címre!

Hogyan működik a közösségi finanszírozás?

 

Mi is ez a modell és honnan ered?

5 dolog, amit tudnod kell már azelőtt, hogy élesítenéd a kezdeményezésedet

Hogy határozzam meg a célösszeget?

Hogyan határozzam meg, hogy mivel hálálom meg a támogatásokat?

Hogyan készítsek videót?

Mire figyeljek a videó elkészítésénél?

 

# Mi is ez a modell és honnan ered?

A közösségi finanszírozás, adományozás (vagy ahogy sokan ismerik crowdfunding) egy olyan modell, amiben egymástól független személyek -  akiket mindössze az köt össze, hogy hisznek egy projekt sikerében -  saját hálózataikon keresztül, közös erőfeszítéssel járulnak hozzá egy kezdeményezés megvalósulásához.  Az eredetileg üzleti modell története az 1800-as évekre nyúlik vissza és Pulitzer nevéhez, pontosabban újságja olvasóihoz köthető, akik a Szabadság szobor talapzatának befejezésre adták össze a pénzt. Összesen 125.000-en támogatták kevesebb, mint 200 forintnak megfelelő dollárral.

#5 dolog, amit tudnod kell már azelőtt, hogy élesítenéd a kezdeményezésedet

1. Anélkül, hogy időt és energiát fektetnél bele, kezdeményezésedet nem fogják felfedezni és csak kevesen fogják támogatni. Mielőtt tovább olvasnád tanácsainkat, el kell fogadnod, hogy a kampányolás igen időigényes és nehéz munka. De es semmiképp ne tántorítson el- ha energiát fektetsz bele a közösségi finanszírozás egy fantasztikus módja, hogy életre hívd a kezdeményezésedet és összegyűjtsd a szükséges segítséget hozzá.

2. Készülj elő! Mit csinálsz, mikor a kezdeményezésed megjelenik a honlapon? Mit csinálsz majd a következő napon, majd az azt követőn? Az egyik nagyon fontos lépése az előkészületeknek, hogy megtaláld a közönségedet, akikhez azonnal tudsz szólni, mikor a kezdeményezésed elindul a honlapon. Határozd meg a célcsoportodat. Gyűjtsd ki azoknak az oldalaknak a listáját, amelyeket a célcsoportod látogat. Keresd meg a helyi médiát is, akik ki vannak éhezve a minőségi hírekre.

Van azonban egy csapda, amibe sok kezdeményező bele esik. Nagy hangsúlyt fektetnek a kampányra, mikor élesítik a kezdeményezést és mikor már közel járna a végéhez, de nagyon keveset tesznek a kettő között. A sikeres kezdeményezések elindítói végig a gázpedálon tartják a lábukat. Gondolj videókra, képekre, hírekre, mérföldkövekre vagy bármi olyan új tartalomra, ami feltehetsz a kezdeményezésed oldalára a kampány ideje alatt. Pont ugyanolyan intenzíven kell rajta dolgoznod, mint ha az utcán próbálnál meg összekalapozni pénzt.

 3. Építsd ki a bizalmat! Ez az első olyan nehézség, amit könnyű kezelni. Például úgy, hogy a videóban te magad is /a szervezettől valaki feltűnik, világosan látszik ki vagy és, hogy nem szeretnéd átverni az érdeklődőket. Már maga a projektleírás, a képek használata, a videó is megmutathatja hozzáértésedet, megbízhatóságodat és elkötelezettségedet a kezdeményezésed iránt.

4. Azonnali támogatás! Próbálj minél korábban, már szinte az indulás napján támogatást szerezni. Egy potenciális támogató, aki az oldaladra téved sokkal inkább szeret adakozni, ha látja, hogy mások is támogattak (akár önkéntes munkával, akár népszerűsítéssel). Persze nagyon egyszerű azt javasolni, hogy szerezz támogatókat már az első nap, de ez nem is olyan nehéz, mint gondolnád. Ugye arról beszéltünk a második pontban, hogy a támogatói körödet már a megjelenés előtt kezd el kiépíteni. Itt gondolhatsz a szervezetet eddig támogató emberekre,de  barátaidra, családodra is, akiket megkérhetsz, hogy mindenek előtt az elején vagy a kampány egy adott pontján mutassák meg, hogy ők támogatnak. Így sokkal könnyebb lesz az indulás.

5. Ne légy szégyenlős! Nyugodtan posztolj többször a facebookra vagy egyéb social média oldalakra a kezdeményezésedről, mert a barátaid barátainak frissítései között lehet, hogy elveszik az üzeneted és nem érsz el olyan embereket, akik elköteleződnének a kezdeményezésed mellett. Sajnos az emberek manapság gyorsan felejtenek. Ne feledkezz meg azokról sem, akik már támogattak. Kérd meg őket, hogy legyenek a kampányod nagykövetei és népszerűsítsék a kezdeményezésedet. A támogató, támogatásával nem csak a kezdeményezéshez, hanem egyúttal egy közösséghez is csatlakozik, hiszen részese lesz annak a körnek, akik a projekt sikeréért tettek valamit.

#Hogy határozzam meg a célösszeget?

Tapasztalataink azt mutatják, hogy első kampány esetében az összegyűjtött támogatások hetven-nyolcvan százaléka a szervezet közvetlen ismeretségi köréből, barátoktól, családtagoktól, állandó támogatóktól és az ő közeli ismerőseiktől adódik össze. Ebből kiindulva, ha a célod 800 000 forint összegyűjtése, akkor kérdezd meg magadtól, hogy garantálni tudod-e, hogy ezek az emberek legalább 600 000 forinttal támogatni fognak.

Ne felejtsd el azt sem, hogy a gyűjtés végén 7%-ot visszatartunk a technikai költségekre, illetve az indítás díja alapesetben 10 ezer Ft + áfa, ezért ha pl. 100 000 Ft-ra van szükséged, akkor 121 200 Ft-ot érdemes megcéloznod (121 200 x 0,93 -12 700 = 100 016).

#Hogyan határozzam meg, hogy mivel hálálom meg a támogatásokat?

Mikor beállítod a támogatásod összegét gondold végig egyrészt azt, mi az, ami segít a támogatóknak vizualizálni, hogy támogatásuk mire elég. Például 3 000 forintos támogatásod egy heti meleget biztosít egy családnak. Másrészt azt, hogy milyen kis „ajándékot” tudsz saját  kezdeményezésedhez, tevékenységedhez kapcsolni a különböző támogatási összegeket figyelembe véve. Minél nagyobb támogatással járul, hozzá valaki a célod eléréséhez annál inkább tedd lehetővé számára, hogy megismerje a kezdeményezésedet. Ez lehet akár egy képeslap, belépő, exkluzív üzenet a támogatott árva gyerekektől vagy bármi. Légy kreatív!

#Hogyan készítsek videót?

Nincs kamerád? Semmi baj. Állóképekből és hangfelvételből, esetleg feliratokból összeállított videód ugyan olyan hatásos tud lenni, mint a mozgókép. Pár ingyenesen használható oldal, ahol videókat tudsz szerkeszteni: Animoto, You Tube Videó szerkesztő, Movietools, Stockfootageforfree, Xstockvideo

#Mire figyeljek a videó elkészítésénél?

1.Az egyik legfontosabb, hogy kizárólag jogtiszta tartalmakat használj. Ez vonatkozik mind a zenére és a képi anyagra is. Jogtiszta zenéket találsz például a következő oldalakon: You Tube Videó szerkesztő, Musicbakery

Jogtiszta képeket találsz például a következő oldalakon: fotepan, sxc, freephotosbank

2.Ne akarj mindent elmondani. Ez a videó nem arra szolgál, hogy minden részletet elmondj a kezdeményezésedről.

3. Mondj el egy egyszerű történetet. Adj át egyszerű üzenetet. Adj okot arra, hogy megnézzék a videód. Válts ki reakciót.

4. A videó ideális hossza 1- 1,5 perc.

 

 

 

 

Az adjukossze.hu fejlesztője az ExpertWEB Informatikai Kft.